Навчальний відділ ТНТУ


-???-

Структура та функції

Структура, завдання та функції

До структури навчального відділу входять сектори:

  • планування, моніторингу та інформаційного супроводу освітнього процесу;
  • оперативного планування освітнього процесу;
  • по роботі з Єдиною державною електронною базою з питань освіти;
  • ліцензування та акредитації;
  • студентський.


Основним завданням відділу є організація, планування, контроль та аналіз освітнього процесу в питаннях, пов'язаних із підготовкою висококваліфікованих фахівців різних освітніх рівнів, розроблення внутрішніх науково-обґрунтованих нормативних актів для поліпшення системи управління освітнім процесом і пропозицій для оперативного й перспективного управління освітнім процесом, аналізу стану та контроль якості методичного забезпечення освітнього процесу підготовки фахівців ліцензованих та акредитованих спеціальностей (напрямів), координація роботи структурних підрозділів з метою підвищення ефективності навчальної та методичної роботи, а також контроль та супровід процесу підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників.

З цією метою відділ:

  • організовує планування освітнього процесу на рівні університету і контролює його виконання усіма навчальними підрозділами університету;
  • узагальнює результати поточного та підсумкового контролю навчальної роботи на рівні університету, виявляє характерні тенденції в системі показників якості підготовки фахівців і розробляє пропозиції для ухвалення відповідних управлінських рішень;
  • здійснює контроль розрахунку обсягів навчального навантаження кафедр та науково-педагогічних працівників;
  • приймає участь у підготовці вихідних даних для розрахунків штатної чисельності науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу;
  • вивчає, узагальнює й упроваджує передовий досвід, а також організовує дослідження, спрямовані на удосконалення освітнього процесу;
  • організовує вибіркові та контрольні перевірки навчальної роботи університету, та його структурних підрозділів, здійснює постійний контроль за виконанням програм із навчальної роботи;
  • аналізує спектр спеціальностей університету і вносить пропозиції щодо відкриття нових спеціальностей та доцільності підготовки фахівців для тієї чи іншої галузі відповідно до потреб галузей економіки країни;
  • здійснює загальне організаційно-методичне керівництво роботою з підготовки й проведення ліцензування та акредитації спеціальностей (напрямів), веде супровід необхідної облікової й аналітичної документації з питань ліцензування та акредитації, готує відповідні пропозиції та документи для подання до Акредитаційної комісії України;
  • готує звіти про роботу університету за формами, передбаченими чинним законодавством;
  • вносить пропозиції щодо оцінювання навчально-методичної роботи кафедр та атестації науково-педагогічних працівників;
  • розробляє перспективні плани методичного забезпечення навчального процесу;
  • вивчає, узагальнює та впроваджує передовий педагогічний досвід щодо удосконалення навчально-методичної роботи;
  • приймає участь у організації рейтингового оцінювання роботи науково-педагогічних працівників та узагальненні його результатів;
  • розробляє методичну документацію щодо організації та впровадження інноваційних систем, методів, технологій навчання та його методичного забезпечення;
  • організовує обмін досвідом із питань і впровадження інновацій у навчальний процес;
  • координує діяльність адміністративних та навчальних підрозділів університету щодо навчально-методичної роботи;
  • координує і здійснює роботу університету з Єдиною державною електронною базою з питань освіти (далі – ЄДЕБО);
  • здійснює супровід особових справ студентів.



Основні завдання підрозділів навчального відділу

Сектор планування, моніторингу та інформаційного супроводу освітнього процесу


Основні завдання сектору:

  • формування бібліотеки освітніх програм та навчальних планів підготовки фахівців освітніх (освітньо-кваліфікаційних) рівнів бакалавр, спеціаліст та магістр за акредитованими чи ліцензованими спеціальностями (напрямами);
  • контроль закріплення за кафедрами навчальних дисциплін;
  • контроль за розподілом та виконанням, а також ведення обліку виконання навчального навантаження кафедр та науково-педагогічних працівників;
  • обґрунтування і внесення пропозицій з питань затвердження навчального навантаження та штатної чисельності науково-педагогічних працівників;
  • підготовка проектів нормативних документів з питань планування й організації освітнього процесу;
  • контроль за підготовкою до роботи та роботою екзаменаційних комісій з атестації здобувачів вищої освіти в межах своєї компетенції;
  • приймання звітів та протоколів за результатами роботи екзаменаційних комісій;
  • облік погодинної оплати праці голів екзаменаційних комісій, керівників дипломних робіт (проектів), рецензентів, викладачів навчальних дисциплін та контроль за звітністю з цього питання;
  • перевірка готовності кафедр до нового навчального року;
  • контроль виконання планів навчально-методичної роботи кафедр;
  • систематичний контроль за ходом освітнього процесу та оперативне інформування про виявленні порушення;
  • контроль та супровід процесу підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників університету та викладачів з інших навчальних закладів;
  • організація проведення ректорського контролю знань студентів;
  • складання статистичних та інших звітів передбачених чинною нормативною базою;
  • складання звітної документації за запитами органів місцевої влади чи інших установ;
  • замовлення та облік бланків документації, пов’язаної з організацією освітнього процесу.



Сектор оперативного планування навчального процесу


Основні завдання сектору:

  • контроль стану аудиторного фонду університету;
  • аналіз ефективності використання аудиторного фонду;
  • складання графіків навчального процесу та контроль за їх виконанням;
  • оптимізація розподілу навчального навантаження за днями тижня та по тижнях протягом семестру;
  • формування навчальних потоків;
  • участь у плануванні кількості груп на початок кожного навчального року;
  • складання та оптимізація розкладів занять для всіх курсів, спеціальностей та форм навчання;
  • підготовка наказів щодо проведення екзаменаційних сесій;
  • складання розкладів екзаменаційного та інших форм контролю;
  • диспетчеризація навчальних занять в університеті;
  • координація раціонального використання навчальних приміщень;
  • оперативний контроль за виконанням наказів, розпоряджень та заходів, які стосуються організації освітнього процесу.



Сектор по роботі з Єдиною державною електронною базою
з питань освіти


  • Основні завдання сектору полягають у внесенні в ЄДЕБО і постійному підтримуванні в актуальному стані інформації щодо:
  • основних даних, установчих документів університету (статуту, витягів з ЄДР, ЕДРПОУ тощо);
  • структури університету та підпорядкованих підрозділів;
  • обсягу державного замовлення;
  • правил прийому до університету;
  • спеціальностей (напрямів), за якими в університеті провадиться підготовка здобувачів вищої освіти та набуті кваліфікації і компетентності за результатами навчання;
  • пропозицій на вступ до університету;
  • заяв абітурієнтів під час вступної кампанії, списків рекомендованих до зарахування на навчання в університеті, наказів, які стосуються зарахування та виключення студентів з університету;
  • наказів, які стосуються навчання студентів, змін у статусах та персональних даних, формування навчальних груп тощо;
  • видачі та анулювання студентських квитків;
  • навчальних планів, шаблонів дисциплін, схем оцінювання для формування додатків до дипломів європейського зразка;
  • статистичної звітності для подання до Міністерства освіти і науки України та, за потреби, інших органів управління освітою;
  • видачі та анулювання документів про вищу освіту та додатків до них (у тому числі тих, що видаються повторно, та дублікатів) в ЄДЕБО згідно з вимогами чинних нормативних та розпорядчих документів.
  • До завдань сектору також відноситься:
  • формування в ЄДЕБО замовлень на виготовлення студентських квитків,
  • формування замовлень на створення інформації, що відтворюється в документах про вищу освіту та додатках до них (у тому числі тих, що видаються повторно, та дублікатів), замовлення документів у ЄДЕБО;
  • здійснення технічного супроводу процесу укладення договорів між університетом і виконавцями послуг про виготовлення студентських квитків, документів про вищу освіту та додатків до них;
  • надання виконавцю послуг необхідної інформації в електронному вигляді для забезпечення поліграфічного відтворення документів про вищу освіту та додатків до них;
  • отримання від виконавця послуг документів про вищу освіту та додатків до них і передача їх встановленим порядком на склад університету.



Сектор ліцензування та акредитації

Основні завдання сектору:

  • формування бібліотеки нормативних документів, що регламентують порядок ліцензування освітніх послуг, акредитацію спеціальностей (напрямів);
  • складання проектів перспективних планів ліцензування освітніх послуг в університеті та щорічних планів акредитації спеціальностей (напрямів) університету;
  • організація розробки нормативних та методично-інструктивних документів університету з ліцензування та акредитації освітніх послуг;
  • створення та супровід інформаційної бази відомостей про університет, що використовуються при формуванні ліцензійних та акредитаційних справ;
  • підтримування в актуальному стані даних щодо ліцензування та акредитації в ЄДЕБО;
  • методична та організаційна допомога випусковим кафедрам у формуванні справ ліцензування освітніх послуг, пов'язаних з одержанням вищої освіти на всіх рівнях вищої освіти за певною спеціальністю та акредитації спеціальностей (напрямів);
  • контроль формування і організаційний супровід ліцензійних та акредитаційних справ, у тому числі ліцензійних справ з підготовки іноземних громадян до вступу у вищі навчальні заклади та підготовки іноземних громадян з акредитованих спеціальностей (напрямів);
  • координація роботи кафедр з організації та нормативного забезпечення проведення ліцензійних та акредитаційних експертиз спеціальностей (напрямів) в університеті;
  • контроль за виконанням кафедрами умов провадження освітньої діяльності та дотримання ліцензійних умов щодо провадження освітньої діяльності у сфері вищої освіти;
  • формування замовлень на виготовлення ліцензій та сертифікатів про акредитацію;
  • організація та контроль ведення документації, пов'язаної із проведенням ліцензійної та акредитаційної експертизи безпосередньо в університеті;
  • формування та щорічний супровід інформаційної карти університету для реєстру вищих навчальних закладів України, даних єдиного ліцензійного реєстру і відповідних інформаційних банків даних;
  • формування та супровід бази даних про вищі навчальні заклади Тернопільської та суміжних областей;
  • забезпечення з використанням електронних та/або друкованих засобів масової інформації ознайомлення громадськості з матеріалами, що стосуються організації роботи з ліцензування освітньої діяльності в університеті;
  • надання консультативної допомоги та здійснення координації діяльності відокремлених структурних підрозділів університету з питань ліцензування та акредитації.



Студентський сектор

Основні завдання сектору:

  • приймання від приймальної комісії та перевірка особових справ здобувачів вищої освіти, зарахованих до університету;
  • приймання від деканатів та перевірка особових справ студентів, переведених, або поновлених, з інших навчальних закладів;
  • ведення особових справ студентів;
  • підготовка відповідей на запити правоохоронних органів, навчальних закладів та інших установ, що передбачені чинним законодавством;
  • підготовка та передача особових справ студентів, що закінчили університет, для постійного зберігання в архіві;
  • видача академічних довідок відрахованим студентам;
  • видача оригіналів документів, які підлягають поверненню з особових справ студентів, що закінчили університет, або були відраховані.




-???- | -???-